Incepe prin a face o evaluare personala. Care sunt pasiunile tale? Care sunt lucrurile la care te pricepi sau esti cu adevarat bun? Odata ce ai identificat raspunsurile sincere la aceste intrebari cauta sa vezi cum le poti folosi astfel incat sa fie profittabile pentru tine.
Proiect realizat de STUD Postolache N. Geanina-Georgiana, pentru cursul de IAC (PED2), publicat în data de 140408
vineri, 30 mai 2014
Ce vreau sa fac cu viata mea?
Gasirea unui raspuns la intrebarea "Ce vreau sa fac cu viata mea?" poate parea o sarcina extrem de dificila, dar nu te descuraja! Mobilizeaza-te si incepe procesul autocunoasterii - este distractiv si iti va aduce numeroase beneficii.
Aloca-ti timpul necesar pentru a-ti descoperi interesele, pentru a analiza toate optiunile si pentru a lua o decizie in privinta traiectoriei tale profesionale:
- Ce imi place sa fac?
- Ce asteptari am fata de un loc de munca?
- As putea sa-mi valorific la maxim potentialul si talentul in cadrul acestei profesii?
Inainte de a-ti cauta o ocupatie sau un post potrivit, gandeste-te in primul rand la tine. Cunoaste-te mai bine si evalueaza-ti deprinderile si abilitatile, punctele forte si ariile de dezvoltare, preocuparile si pasiunile.
- Care sunt domeniile mele de interes?
- Care sunt trasaturile mele de personalitate?
- Care sunt talentele si aptitudinile mele speciale?
Este o oportunitate de a inregistra pe o lista toate aspectele si calitatile pentru care cei din jur te apreciaza, dar si de a-ti identifica atuurile ascunse care inca nu ti-au fost remarcate si laudate.
Sa iti amintesti mereu faptul ca alegerea unei profesii potrivite, care iti va aduce satisfactii trebuie sa se bazeze pe propria ta decizie si pe propriile tale concluzii, nu pe parerile si presupunerile celorlalti.
marți, 27 mai 2014
JOB SHADOW DAY, un proiect educativ
Peste 90 de liceeni din Târgoviște au învățat pentru o zi lucruri despre diferite profesii alaturi de 20 de angajați în companii și instituții în cadrul programului Job Shadow Day. Peste 90 de elevi clasele a X-a și a XI-a de la Colegiul Economic ”Ion Ghica” din Târgoviște au participat la cea de-a 11-a ediție a programului internațional de orientare profesională Junior Achievement România, Job Shadow Day. Programul facilitează accesul elevilor la lumea reală a locurilor de munca Și susține implicarea companiilor și a instituțiilor publice, de la manageri la profesioniștii din cele mai diverse meserii, în educația pentru orientare profesională a tinerilor.
miercuri, 21 mai 2014
Sfaturi pentru părinți
In Romania sunt in dezvoltare multiple programe de orientare scolara si profesionala cu scopul de a facilita integrarea socio-profesionala a viitorilor absolventi. Elevii pot lua parte la aceste programe si isi pot forma o parere despre piata muncii din Romania, vor sti care sunt optiunile lor si eventual isi vor da seama care este facultatea (sau liceul ori slujba) pe care vor sa o urmeze.
sâmbătă, 17 mai 2014
Pașaport pentru viitor
Paşaport pentru viitor este un proiect de orientare şcolară şi profesională.
Săptămânile 1-3. Autocunoaştere. Profilul personal al aptitudinilor cognitive, intereselor şi valorilor (Care sunt preocupările mele? joc în lanţ – prenume + o preocupare cu aceeaşi literă; Chestionar de autoevaluare a intereselor; Chestionar de autoevaluare a aptitudinilor cognitive; Chestionar de autoevaluare a valorilor; Casa Carierei Mele; Tema opţionala: testele de interese si aptitudini de pe http://www.go.ise.ro/)
Ghidul Ocupaţiilor AICI
Programul InterOptions. Chestionarul de preferinţe pentru ocupaţii în România - program de consiliere profesională AICI
Săptămâna 6. Reţeaua liceelor. Proiect de prezentare a unor licee bucureştene
Săptămâna 7. Contextul deciziei de carieră
Săptămâna 8. Opţiunile mele de carieră
Săptămâna 9. Paşaport pentru Viitor. Workshop. Expoziţie. Turul Galeriei
Activităţile proiectului:
Săptămânile 1-3. Autocunoaştere. Profilul personal al aptitudinilor cognitive, intereselor şi valorilor (Care sunt preocupările mele? joc în lanţ – prenume + o preocupare cu aceeaşi literă; Chestionar de autoevaluare a intereselor; Chestionar de autoevaluare a aptitudinilor cognitive; Chestionar de autoevaluare a valorilor; Casa Carierei Mele; Tema opţionala: testele de interese si aptitudini de pe http://www.go.ise.ro/)
Ghidul Ocupaţiilor AICI
Programul InterOptions. Chestionarul de preferinţe pentru ocupaţii în România - program de consiliere profesională AICI
Testul Holland (aplicare la cls 8 A,B,C,D,E)
Săptămânile 4-5. Profilul Ocupaţional. Informaţii despre ocupaţii de interes. Realizarea unor proiecte despre meserii de interes ( http://www.go.ise.ro/)
Săptămânile 4-5. Profilul Ocupaţional. Informaţii despre ocupaţii de interes. Realizarea unor proiecte despre meserii de interes ( http://www.go.ise.ro/)
Săptămâna 6. Reţeaua liceelor. Proiect de prezentare a unor licee bucureştene
Săptămâna 7. Contextul deciziei de carieră
Săptămâna 8. Opţiunile mele de carieră
Săptămâna 9. Paşaport pentru Viitor. Workshop. Expoziţie. Turul Galeriei
joi, 15 mai 2014
Modalități prin care voluntariatul te pune în avantaj în ceea ce privește cariera
1. Îți dezvolți abilitățile și încrederea în capacitățile tale
2. Îți poți descoperi talente ascunse
3. Afli ce anume îți place și ce nu îți place la un loc de muncă
4. Începi deja să îți creezi o rețea profesională.
2. Îți poți descoperi talente ascunse
3. Afli ce anume îți place și ce nu îți place la un loc de muncă
4. Începi deja să îți creezi o rețea profesională.
miercuri, 14 mai 2014
duminică, 11 mai 2014
Chestionar de opțiuni și motivații școlare și profesionale
Numele şi prenumele ………………………………….
Clasa
…………………………………………………...
Şcoala
………………………………………………….
Data aplicării
…………………………………………..
1.
Ce obiecte de învăţământ preferi?
(indică trei în ordinea preferinţei) De ce?
.............................................................................
.............................................................................
2.
Ce profesie ai vrea să exerciţi în viaţă? De ce?
.............................................................................
.............................................................................
3.
După absolvirea clasei a VIII-a, ce liceu vrei să urmezi?
De ce?
.............................................................................
.............................................................................
4.
Ce obiecte nu te atrag? De ce?
.............................................................................
.............................................................................
5.
Cu cine te-ai consultat în alegerea şcolii pe care vrei
să o urmezi?
..............................................................................
..............................................................................
6.
Alegerea actuală este un vis mai vechi sau ceva de ultim
moment?
..............................................................................
..............................................................................
7.
Părinţii sunt de acord cu alegerea făcută de tine? Dacă
nu, care sunt obiecţiile şi ce tip de şcoală ar dori să urmezi?
..............................................................................
..............................................................................
8.
Crezi că din punct de vedere al pregătirii şi al
însuşirilor tale generale corespunzi tipului de şcoală şi meseriei pentru care
optezi?
...............................................................................
...............................................................................
9.
Care este starea sănătăţii tale?
...............................................................................
................................................................................
10.
Ce profesie au părinţii tăi?
................................................................................
................................................................................
sâmbătă, 3 mai 2014
Călătoria de orientare școlară și profesională
În săptămâna Școala altfel: Să știi mai multe, să fii mai bun!, elevii au avut posibilitatea să parcurgă etapa documentării socio-profesionale. În cadrul acesteia, elevii au luat contact direct cu academiile militare, școlile de aplicații, școlile de maiștri militari și subofițeri din compunerea categoriilor de forțe armate. Pe parcursul a trei zile, adolescenții în uniformă militară au reușit să se familiarizeze cu baza materială a învățământului, cu condițiile de cazare și hrănire și cu modul de petrecere a timpului liber în fiecare instituție de învățământ.
De asemenea le-au fost prezentate disciplinele de concurs pentru admitere și programele de studiu. Astfel, la sfârșitul activității, pe baza unor informații reale, fiecare elev a reușit sa își facă o imagine asupra instituțiilor militare de învățământ vizitate.
De asemenea le-au fost prezentate disciplinele de concurs pentru admitere și programele de studiu. Astfel, la sfârșitul activității, pe baza unor informații reale, fiecare elev a reușit sa își facă o imagine asupra instituțiilor militare de învățământ vizitate.
Abonați-vă la:
Postări (Atom)